İletişim Fakültesi
Şirketlere 8 maddelik ‘itibar’ önerisi
Koronavirüs nedeniyle yaşanan zorlu süreci en az kayıpla atlatmanın yollarını arayan firmalara, krizi fırsata çevirecek ve itibar artıracak öneriler geldi. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selin Türkel, tavsiyelerini 8 maddede sıralayarak, “Kriz döneminde, topluma yaratıcı katkılar sağlayan firmalar itibar ve güç kazanacak. Firmalar bunları yaparken fırsatçı görünmemeli, samimiyet oluşturmalı. Gerekirse, rakipleriyle iş birliği yapmaya da açık olmalı” diye konuştu.
Doç. Dr. Selin Türkel, dünya genelinde normalleşme adımlarının atılmasının yanı sıra salgınla mücadelenin de aralıksız devam ettiğini hatırlatarak, ulusal ve uluslararası kurumların itibar yönetme süreçleri ile geleceğe yönelik planlarının değiştiğine dikkat çekti.
DİJİTALLEŞMEK, SADECE SOSYAL MEDYAYI KULLANMAK DEĞİL
Şirketlerin, kurumsal itibarlarını geliştirmek için dayanışma ve sosyal fayda odaklı davrandığını söyleyen Doç. Dr. Türkel, “Firmalar, markalarının sadece bir ürün ya da hizmetten oluşmadığını, vaatleri ve hikayesi ile paydaşların zihninde yer aldığını unutmamalı. Yöneticiler, topluma ulaşmak için hangi kanalları kullandıklarını gözden geçirmeli. Zamanın ruhuna uymayanları yeniden yapılandırmalı. Bugün, zamanın ruhu ‘dijitalleşme’ ve ‘çeviklik’. Ancak dijitalleşmek, sadece sosyal medyada varlık göstermek olarak düşünülmemeli. Firmalar, markalarının geçmişinden gelen ve bugün oluşan verileri kayda almalı. Süreç bütüncül olarak ele alınmalı, ’büyük veri’ oluşturulmalı ve bu doğrultuda yönetim sağlanmalı. Büyük veriyi yönetmenin en önemli yolu da başta müşteriler olmak üzere çalışanların, tedarikçilerin, medyanın, üniversitelerin ve yerel toplulukların taleplerini doğru anlamaktan geçiyor” dedi.
HATA YAPARSANIZ PANİĞE KAPILMAYIN
Doç. Dr. Türkel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Firmalar, paydaşların markadan beklentilerini önem sırasına göre listelemeli. Bu beklentileri, hangi etkili unsurlarla yönetebileceklerinin planını yapmalı. Kriz dönemlerinde en önemli beklenti, markanın karşılık beklemeden topluma bir şeyler vermesidir. Ayrıca firmalar, zorlu süreçte rakipleriyle iş birliği yapmaktan da çekinmemeli. Paydaşların içgörüsüne uygun adımlar atılmalı. Firmalar bunları yaparken fırsatçı görünmemeli, samimiyet oluşturmalı. Topluma moral verecek uygulamalara öncelik vermeli. Şirketler, sadece uygulamada değil, yaptıklarının iletişiminde de aktif olmalı. Bu süreçte iletişim uzmanlarından destek alınabilir. Firmalar, böylesine zorlu bir süreçte söylem ya da projelendirme noktasında hata yapılabilir. Böyle bir durumda panik yapılmamalı. Hatalar ve düzeltme eylemleri de açıkça paylaşılmalı.”
MADDE MADDE TAVSİYELER
1) Markanızın sadece bir ürün ya da hizmetten oluşmadığını, vaatleri ve hikayesi ile paydaşların zihninde yer aldığını unutmayın.
2) Dijitalleşmeyi sadece sosyal medyada varlık göstermek olarak algılamayın. Markanızın geçmişten gelen ve bugün oluşan verilerini kayda alın.
3) Başta müşteriler olmak üzere çalışanlar, tedarikçiler, medya, üniversite ve yerel toplulukların beklentilerini iyi kavrayın.
4) Paydaşların markanızdan beklentilerini önem sırasına göre listeleyin. Bu talepleri, hangi etkili unsurlarla yönetebileceğinizin planını yapın.
5) Kriz döneminde en önemli beklenti, markanın karşılık beklemeden topluma bir şeyler vermesidir. Fırsatçı görünmeyin, samimiyet oluşturun.
6) Dayanışma ve sosyal fayda odaklı projeler geliştirmeye özen gösterin.
7) Rakip firmalarla iş birliğine açık olun.
8) Hata yapmanız durumda paniğe kapılmayın. Hatanızı ve düzeltme eylemlerinizi açıkça paylaşın.
HABER |TÜM HABERLER
Mezunumuz Çağıl Saydam’ın tüm ekip üyeleri CDM’den oluşan filmi SİYAD’da yarışıyor
2020 yılı mezunumuz Çağıl Saydam’ın bitirme projesi olarak çektiği 27. Adana Altın Koza Film Festivali, 13. Uluslararası Rotary Kısa Film Festivali, 41.
CDM Bölüm Söyleşisi ve Film Gösterimi: Köken Ergun
Geçtiğimiz ay, yönetmen ve video sanatçısı Köken Ergun Sinema ve Dijital Medya Bölümü'ne konuk oldu.
4. Sınıf Öğrencimiz Ecem, Altın Koza’da Animasyon kategorisinde finalist filmler arasında yer aldı
4. sınıf öğrencimiz Ecem Çörtle, üçüncü sınıfta CDM302: Film Yapımı II dersi kapsamında ürettiği, yapay zeka temelli ve bilim-kurgu temalı "The Galactic
CDM mezunumuz Eylül Berivan Kızılırmak, Köln Medya Sanatları Akademisi'ne kabul edildi
Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunumuz Eylül Berivan Kızılırmak, Köln Medya Sanatları Akademisi'nin yüksek lisans programına kabul edildi.
Gelenekselleşen CDM Yıl Sonu Sergisi EPI.LOG böyle geçti
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sergisi “FC-EX 2023” bünyesinde gerçekleştirilen Sinema ve Dijital Medya Yıl Sonu Sergisi EPI.LOG 2023, 20 – 22
İEÜ İletişim Fakültesi Danışma Kurulu üyelerimiz 22 Haziran 2023 tarihinde Fakültemizi ve Stüdyolarımızı ziyaret etti
İEÜ İletişim Fakültesi Danışma Kurulu üyelerimiz Andreas Treske, Ayşe Matay, Barbaros Görgü, Dilek Gappi, Elif Demirci İşleğen, Emine Uysal Berger, Murat Attila,
Ataberk İFSAK 43. Ulusal Kısa Film ve Belgesel Yarışması’ndan ödülle döndü
Üçüncü sınıf öğrencimiz Ataberk Eyolcu, “Thinking Beyond” filmiyle İFSAK 43. Ulusal Kısa Film ve Belgesel Yarışması’nın deneysel kategorisinden birincilik ödülüyle döndü.
’Yaratıcılık ve Yapay Zeka’ Bu Festivalde Konuşuldu
Reklam, tasarım, sinema ve yazılım gibi yaratıcı sektörlerde birçok başarıya imza atan tanınmış isimler, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) düzenlediği GençYaratıcı Festivali’nde öğrencilerle buluştu.